Schoolverlichting voor het voortgezet onderwijs (12-16 jaar)

Met inzichten die je de rest van je leven met je meedraagt

Aandacht, emoties & gedachten, eigenwaarde, compassie, verbinding en dankbaarheid. Deze thema’s staan centraal tijdens de modules voor het voortgezet onderwijs binnen de opleiding Schoolverlichting voor het basis- en voortgezet onderwijs. Samen met pedagogen en (kinder)-yogadocenten Emma Rosier en/of Thirza van den Hoef ga je vragen behandelen zoals “Hoe werkt het puberbrein”, of “Hoe verloopt de sociaal-emotionele ontwikkeling?”. In de praktijklessen leer je hoe je yoga, meditatie en mindfulness ombuigt tot waardevolle lessen voor jongeren van verschillende leeftijden.

Met deze kennis en ervaring op zak, kun je meerdere lessen geven van een half uur op het voortgezet onderwijs. Zo help je bijvoorbeeld jongeren meer zelfvertrouwen opbouwen of zelfliefde ontwikkelen.

Ook bij het voortgezet onderwijs leer je jongeren te begeleiden een stille en veilige plek in zichzelf te vinden. De interactie met jongeren tijdens deze lessen staat centraal. Dit levert prachtige inzichten op die je de rest van je leven met je meedraagt.

Duur: 6 dagen
Locatie: De Nieuwe Yogaschool Amsterdam
Data: Klik hier om de eerstvolgende startdatum te bekijken
Lestijden: 10:30 - 17:30 (kan afwijken)
Kosten: €955,90 incl. BTW ( €790 excl. BTW)
Certificering: Het Nieuwe Yoga Netwerk vanuit De Nieuwe Yogaschool

Schoolverlichting kinderen yoga

Onze kinderen zijn de toekomst wanneer zij leren om gelukkig, liefdevol en in harmonie met zichzelf en hun omgeving te zijn. Zo gaan we een mooie toekomst tegemoet.

Schoolverlichting lesinhoud

Dit ga je leren: 12- 16 jaar

• Zintuig- en verbindingsoefeningen voor in de klas
  • Verschillende meditatie- en ademhalingstechnieken
  • Alles over de werking van het puberbrein
  • Het creëren van een veilige omgeving

Schoolverlichting informatiebijeenkomst

Kom naar de informatiebijeenkomst

Ontdek alles over Schoolverlichting

Ik meld me aan >

Studentenervaring

“Als yin docent vind ik het heerlijk om de stilte te ervaren tijdens de yogales voor en met mijn cursisten. Dankzij Schoolverlichting kan ik nu ook de stilte aanleren aan kinderen. Juist zij hebben het ook nodig.”

- Marijke Ziegelaar -