Yin yoga

In tegenstelling tot de dynamische vormen van yoga richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren, maar juist op het ontspannen hiervan.

Door je spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel, gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel. Daarom worden Yin Yoga houdingen tussen de drie en vijf minuten vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen (energielijnen in je lichaam) en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Ben je zwanger? Laat het de docent altijd even weten. Ben je net bevallen? Dan raden we je aan om ten minste 3 maanden geen yin te beoefenen, zodat het lichaam eerst weer kan aansterken.


In contrast to more dynamic forms of yoga, Yin yoga doesn't aim to strenghten the muscles, but to relax them. 

By relaxing our muscles, we target our connective tissues in the deeper layers of the body. Connective tissue stretches and strengthens more slowly than muscle tissue. For that reason, all yin yoga poses are held for up to 5 minutes. Yin yoga relaxes (even though it might also challenge you in a good way), stimulates the flow of energy through our meridians (energy lines) and organs and creates space in body and mind. 

Please always inform the teacher in case you're pregnant. If you've just given birth, we advise not to practice yin for at least 3 months to give the body time to strengthen again.
2021 De Nieuwe Yogaschool | Algemene voorwaarden | Privacy | FAQ