Johan Noorloos Teacher Training Vinyasa | De Nieuwe Yogaschool

Illja Bos: kennismaking met de 'mind'

Daar zitten we dan, in studio één. De bloemen staan klaar, de yogakleding is vervangen voor jurkjes, blousjes en nette schoenen. De tafel staat vol met overheerlijk eten uit de keuken (inclusief de brownies!). Het is zover: we zijn geslaagd voor ons Vinyasa I examen!

De eerste ontmoeting, negen maanden terug, was als de eerste dag dat je naar de middelbare school fietst. Onzekerheid, nieuwsgierigheid, maar vooral euforie raasden door mijn lijf.Wat betekent yoga na deze negen maanden voor mij? Onder andere het beter begrijpen van mijn geest, die alom bekende 'mind.' Hierdoor ben bewuster van patronen en gewoontes, kan ik deze steeds beter waarnemen en ze laten zijn voor wat ze zijn. Kijken met gelijkmoedigheid en ze omarmen.

Er is nu meer rust, acceptatie en ruimte voor gevoel. Ik kan beter luisteren naar mijn hart en me op momenten één voelen met alles om me heen.