Rick Willemsen

"Ik ben trainer, coach en facilitator op het gebied van leiderschap en teamontwikkeling, systemisch- en bewustzijnscoach, schrijver van de boeken “Echte leiders in echte organisaties-  impact door authenticiteit” en Pitch!, inspirator en programmamanager".

Rick Willemsen werkt als teambegeleider-, leiderschapscoach, trainer, facilitator en systemisch coach. Zijn motto is “ Leren verrijkt organisaties!” en hij runt samen met een 8-tal trainers en coaches zijn netwerkorganisatie Yelllow-label for learning & leadership.

Eerder was hij betrokken bij de yoga Teacher Training als docent voor het onderdeel authentiek presenteren en is zelf ook yoga-beoefenaar. Rick gelooft in het idee dat je je leven lang met leren bezig bent, waarbij je in elke fase van je (privé en werkende) leven nieuwe inzichten opdoet en je nieuwe vaardigheden kunt leren. Rick hanteert hierbij verschillende coaching stijlen geïnspireerd op diverse methodieken: voice dialogue, psychodrama, systemisch werken, familie-en organisatie-opstellingen en transactionele analyse.

Hij is gecertificeerd Birkman-(loopbaan)consultant. Zijn boeken over authentiek leiderschap “ Echte leiders in echte organisaties” (in 2011 genomineerd voor Managementboek van het jaar) “PITCH! (2014)” en “Werken met Passie (2020)” inspireren hem bij het ontwerpen van impactvolle trainingsprogramma’s. Door zijn opleidingen bij Phoenix en Hellinger heeft hij geleerd om patronen en thema’s bij zowel teams als individuen bloot te leggen en deze bespreekbaar te maken. Met een systemische blik, steeds vanuit een veilige setting en met als doel om samen met een team of groep resultaten te behalen. Rick woont in Amsterdam, is getrouwd met Rowin en heeft drie kinderen. In zijn vrije tijd loopt hij hard, fitnesst hij, doet hij aan yoga, speelt piano en houdt van kleinkunst en theater.