Maartje Goudswaard

Maartje is opgeleid en werkzaam als arts. In haar jeugd en studententijd heeft ze op hoog niveau gesport en is ze vanwege een blessure in aanraking gekomen met de helende effecten van yoga; zowel fysiek als mentaal. Vele jaren van yoga hebben ertoe geleid dat zij de yin yoga opleiding en daarnaast meerdere yoga en meditatie workshops heeft gevolgd. Ook is zij opgeleid als arts integrale geneeskunde en leefstijl.
Deze achtergrond maakt dat Maartje kan spreken vanuit eigen ervaring bij het helen van blessures, maar ook als professional met medische kennis van het menselijk lichaam.
Ze vindt het belangrijk in haar workshops naast kennis over te dragen over hoe het lichaam in elkaar zit en werkt (anatomie en fysiologie) ook de ervaringen van studenten te integreren. Elk menselijk lichaam is anders en juist yoga leert ons dat onze eigen zoektocht naar wat goed voor óns is een belangrijke stap is in het optimaal inzetten van het helend vermogen van het lichaam.

Maartje geeft de workshops anatomie en fysiologie bij de Yin- Vinyasa- en Yoga therapie opleidingen.