Waarom yoga op het werk

Met De Nieuwe Yogaschool

Steeds meer bedrijven erkennen het belang van gezondheid op de werkvloer. Te veel stress op werk heeft een negatieve invloed op de werksfeer en leidt bovendien tot ziekte en uitval. Dat is waar yoga, meditatie, mindfulness of ademwerk kunnen helpen.

Yoga werkt

Yoga werkt. Dat is inmiddels bewezen in verschillende onderzoeken. Zo verlicht yoga depressies, kan het helpen tegen slaapproblemen en vermindert het stress door de hoeveelheid stresshormonen te verlagen.

Daarnaast is yoga goed voor het lijf. Het verbetert de circulatie en lichaamshouding. Ook voelen beoefenaars van yoga en meditatie zich erna doorgaans kalmer, maar ook meer alert. Dat zorgt voor betere concentratie

En dat is niet het enige. Yoga, meditatie, mindfulness en ademwerk maken bewuster. Daardoor leren beoefenaars sneller signalen oppikken als iets niet lekker loopt. Bijvoorbeeld als het lichaam aangeeft dat het tijd is om even rustiger aan te doen of dat een conflict met een collega uitgepraat moet worden.

Dat alles helpt stress verminderen, zorgt voor een betere work-life balance en bevordert (mentale) gezondheid op het werk. Zo dragen yoga, ademwerk, meditatie en mindfulness bij aan het welzijn op de werkvloer. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Voor gezondere werknemers en een gezonder bedrijf.

De Nieuwe Yogaschool Corporate Teambuilding workshops neem contact op

Meer weten over yoga op het werk?

We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek

Neem contact op >

Meer welzijn op het werk?

Ontdek bedrijfsyoga, corporate memberships, teambuilding workshops en meer bij DNYS.