Mariken Hogenhout

Mariken haar eerste kennismaking met yoga was vooral gericht op het fysieke lichaam. Vanuit de dynamische Yang vormen zoals Ashtanga en Vinyasa ging haar interesse geleidelijk uit naar de meer verstilde vormen van yoga zoals Yin en meditatie. Mariken werd gegrepen door meditatie en zelfonderzoek. Ademwerk en koudegewenning (Wim Hof methode) werd hier onder andere aan toegevoegd. Het integrale pad opende zich. Het verlangen datgene wat yoga haar bracht ook daadwerkelijk te leven werd en is de dagelijkse spirituele oefening.

Het integrale pad gaat over het integreren en in harmonie brengen van alle delen van ons wezen: lichaam, mind en geest. Waar het niet alleen draait om realisaties en spirituele ervaringen maar juist om de belichaming ervan. Dat maakt voor haar de cirkel rond.
Mariken geeft onder andere les in Yin yoga, Vinyasa yoga, meditatie, ethiek, de reis van bewustwording en belichaming.