De Wim Hof Methode

De Wim Hof Methode breekt wetenschappelijk door in 2014. De Radboud Universiteit stelt in mei van dat jaar vast, dat de door Wim kortstondig getrainde proefpersonen allemaal onomstotelijk in staat zijn hun autonome zenuwstelsel en dus hun immuunsysteem te bereiken en te beïnvloeden. Iets wat tot dat moment voor onmogelijk werd gehouden. Daar waar de niet getrainde proefpersonen allemaal ziek werden tijdens het onderzoek, hadden de studenten van Hof nergens last van. Zij waren in staat om de reactie veroorzaakt door de ingespoten Endotoxine (dood bestanddeel van de celwand van een bacterie) bewust te onderdrukken.

Wim vindt dit geen verrassing. De methode die hij in vijfendertig jaar ontwikkeld heeft (grotendeels in de harde natuur) werkt voor hem. Inmiddels heeft hij al duizenden mensen in binnen en buitenland getraind met zeer opmerkelijke positieve resultaten op het gebied van gezondheid, zowel fysiek als mentaal.

Wim Hof Methode met Sijbrand Maal
Over Sijbrand Maal
Meer dan een jaar geleden ben ik begonnen met mijn inmiddels afgeronde instructeursopleiding. Dagelijks doe ik de ademhalingsoefeningen, douche ik koud af en neem ik zo vaak ik kan een ijsbad of ga ik liefdevol op welke manier dan ook de confrontatie aan met de kou.

De groepsfoto aan de linkerkant van deze pagina is genomen op de top van een berg op de grens van Polen en Tsjechië. Het sneeuwde en waaide en we hadden uren zonder shirt gelopen om daar te komen. De temperatuur uit de wind was min zestien graden Celcius, maar de gevoelstemperatuur was vele malen lager (Wim noemde het achteraf een helse tocht). Op de foto zie je een groep doodnormale mensen (en Wim) die met behulp van een simpele methode in staat zijn zulke prestaties te leveren. De connectie die je maakt met jezelf en alles om je heen is zo puur, zo intens, zo liefdevol, zo één. De mind geeft het op en je leeft vanuit je hart.

Zonder dramatisch te worden kan ik stellen dat de methode van die prachtige 'Iceman' mijn leven heeft veranderd. Ik wist niet dat het mogelijk was om me zo ontzettend goed te voelen. Ik ervaar zoveel meer kracht, energie, geluk, gezondheid en, bovenal, liefde.

Als ik yogales geef, dan geef ik les vanuit mijn hart. Ik wil delen wat mij in mijn bewustzijnsontwikkeling bezighoudt. Op dit moment in mijn leven wil ik dan ook niks liever dan deze methode met een ieder delen die er voor openstaat. Ik kan niet wachten en ik hoop jou te zien tijdens één van de workshops.

Mocht het tarief van 85 euro uit financieel oogpunt een reden zijn om niet deel te nemen terwijl je dit wel graag zou willen, mail mij dan even via info@denieuweyogaschool.nl.