Laurierstraat

KVK nr 58741186

Schoolverlichting voor Voortgezet Onderwijs - 30 uur training

Schoolverlichting voor ...

Schoolverlichting (Yoga, Meditatie & Mindfulness voor jongeren op het voorgezet onderwijs)

Aandacht, emoties & gedachten, eigenwaarde, compassie, verbinding en dankbaarheid: deze thema’s staan centraal tijdens de training Schoolverlichting voor het voortgezet onderwijs. Vragen als “hoe werkt het puberbrein”, of “hoe verloopt de sociaal-emotionele ontwikkeling?”, worden behandeld in theorielessen. In de praktijklessen en tijdens een stage leer je hoe je yoga, meditatie en mindfulness ombuigt tot waardevolle lessen voor jongeren van verschillende leeftijden. Met deze kennis en ervaring op zak, kun je meerdere lessen geven van een half uur op het voortgezet onderwijs. Zo help je bijvoorbeeld jongeren meer zelfvertrouwen opbouwen of zelfliefde ontwikkelen.

Net zoals Schoolverlichting voor het basisonderwijs, leer je in het voortgezet onderwijs jongeren een stille en veilige plek in zichzelf vinden. De interactie met jongeren tijdens deze lessen staat centraal. Dit levert prachtige inzichten op die je de rest van je leven met je meedraagt. Deze training duurt 30-uur, plus 10 uur stage.

Voor wie:
Voor yogadocenten, leerkrachten en voor iedereen die jongeren graag wil helpen zich veilig te voelen en in hun kracht te zetten.

De inhoud:

In de driedaagse module Schoolverlichting met de docenten Emma Rosier en Thirza van de Hoef word je vanuit verschillende expertises opgeleid om zowel jongeren als leerkrachten te begeleiden en te inspireren om de instrumenten van yoga, meditatie en mindfulness op een veilige manier toe te kunnen passen. Binnen de theorie houden we ons bezig met het puberbrein en de sociaal emotionele ontwikkeling. Tijdens de praktijk leer je verschillende yoga, meditatie en mindfulness oefeningen passend bij deze jongeren en de verschillende leeftijden. Centraal staat dat de jongere mag leren dat er altijd een stille en veilige plek is in jezelf. Gaandeweg is het doel dat je jongere meer zelfvertrouwen, zelfinzicht en zelfliefde ontwikkeld en het algehele welzijn verbeterd.

Wil je meer weten over Schoolverlichting, zoals het verschil tussen de twee modules en de thema's? Klik hier voor meer informatie.

Om in te schrijven, klik op 'direct inschrijven'. Voor vragen kun je een email sturen naar: teachertraining@denieuweyogaschool.nl

Wil je meerdere trainingen combineren voor een 300 uurs Yoga Alliance certificaat? KLIK HIER > voor meer informatie.

This training is held in Dutch.

Data: 21, 22 en 23 oktober 2022
Prijs: €381,15 (incl. btw)
Plaats: Amsterdam, De Nieuwe Yogaschool

Offline